BG_bird2100% onafhankelijk
HRMNieuw tv-programma voor recruitment, HR en arbeidsmarkt

Nieuw tv-programma voor recruitment, HR en arbeidsmarkt

NieuwsNieuws

Vraag-en-antwoordVraag en antwoord

In samenwerking met RTL Z en Stokvis Content produceert digital recruitment agency Getnoticed een gloednieuw tv-programma over recruitment- HR en arbeidsmarkt voor ondernemend Nederland.

De eerste van acht afleveringen wordt uitgezonden op 2 januari 2022 met de titel ‘How to get noticed’.

Arbeidsmarkt-, HR- en recruitmentvraagstukken

In elke aflevering wordt één groot, veelvoorkomend vraagstuk van één organisatie aangepakt op een creatieve (en soms ook geheel eigen) wijze.

Qua type vraagstukken kun je denken aan: hoe haal je schaars talent binnen? Hoe werf je personeel met een klein budget? Hoe lanceer je een vitaliteitsprogramma, of hoe kun je echt opvallen als werkgever in een competitieve arbeidsmarkt?

Experts recruitment en arbeidsmarktcommunicatie

‘How to get noticed’ wordt gepresenteerd door Arjan Elbers en Nigaio Wijnen. Beide heren zijn bekende experts in de wereld van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Door Elbers en Wijnen samen te laten werken met andere vakexperts, worden er interessante dialogen in beeld gebracht. Veel sterke denkrichtingen passeren dan ook de revue.

Het concept van het programma komt uit de koker van Elbers. Hij verbaasde zich er al langer over dat er nog geen tv-programma was gericht op de b2b-kant van arbeidsmarkt, HR en recruitment. Elbers: “Het mooiste vak ter wereld verdient een sterk eigen format op RTL Z. En ik ben er dan ook echt trots op dat dit gelukt is.”

Het beste plan wint

Het programma start altijd met de introductie van de organisatie achter de schermen. Elbers en Wijnen inventariseren het vraagstuk en ontwikkelen aansluitend beiden een plan.

Vervolgens gaan zij hun eigen weg om binnen 24 uur met de beste oplossing terug te komen voor het betreffende vraagstuk. Hiervoor laten ze zich adviseren door experts en bedrijven uit allerlei vakgebieden.

De twee plannen worden vervolgens in de boardroom van de organisatie bekendgemaakt en gepitcht aan de directie. Het beste plan wint en wordt aangenomen door de directie van de organisatie.

Een vast onderdeel van het programma is een expert die drie tips geeft aan de hulpvragende organisatie. Dit gaat over veelvoorkomende thema’s, zoals het publiceren van online vacatures, uitzenden of HR-administratie. Dit onderdeel sluit altijd aan bij het vraagstuk van de organisatie en wordt standalone gepresenteerd in de aflevering.

Het programma laat zien dat vraagstukken in arbeidsmarkt, HR en recruitment altijd meer dan één mogelijke oplossing hebben. Deze experts komen uit de stal van de vaste partners van het programma: AFAS, People First, Nationalevacaturebank.nl en MyTalentboard.

Informatie én inspiratie

Het programma wordt geproduceerd voor ondernemend Nederland en dan met name voor ondernemers, managers en directeuren. Hoe komen zij door de pittige jaren 20 heen?

Experts uit recruitment- en arbeidsmarktcommunicatie Nederland bieden informatie én inspiratie. Ook arbeidsmarkt-, HR- en recruitmentprofessionals kunnen nieuwe ideeën opdoen om zelf toe te passen in hun dagelijkse werk.

Vanaf zondag 2 januari 2022 worden de acht wekelijkse afleveringen van ‘How to get noticed’ uitgezonden op RTL Z. Elke aflevering duurt 22 minuten netto en wordt driemaal herhaald (ook op RTL 7 na Business-Class).

Deel dit artikel

Tagdiv Cloud library - template content.

Meld je aan en ontvang een week lang elke dag een nieuw artikel.

Gratis 7 premium artikelen in je mailbox?

Kies dan voor BG magazine Plus:

  • Elke maand een nieuwe HR masterclass
  • Online feedback sessies met HR-experts
  • Tijdelijk lifetime korting en extra bonus
BG magazine Plus

HR zonder punaisepoetserij?