Met ‘Employee Experience; Happy People, Better Business’ heeft uitgeverij Vakmedianet eind september de eerste oorspronkelijk Nederlandstalige titel over employee experience op de markt gebracht.
Auteurs Heleen Mes en Gea Peper delen in dit boek hun jarenlange ervaring en visie op topwerkgeverschap en gelukkige werknemers.
Het boek geeft concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan met het creëren van de beste employee experience en bevat daarnaast inspirerende praktijkcasussen van o.a. ABN Amro, VGZ, Tony’s Chocolonely, Hutten en Kinki Kappers.Â
Een must voor elke manager en HR-professional die de ambitie heeft om van zijn of haar bedrijf een topwerkgever te maken.
Next step voor HR
Human Resource trendwatchers benoemden ‘employee experience’ onlangs als ‘de next step voor HR’.
Het onderwerp, dat in het kort inhoudt dat gelukkige werknemers ervoor zorgen dat een bedrijf floreert en dat organisaties ‘geluk’ dus als essentieel (HR-)thema moeten gaan zien, is zelfs uitgeroepen tot hét HR-thema voor de komende jaren.
Geluk medewerkers
De focus op employee experience is niet vreemd. De krappe arbeidsmarkt vraagt dat werkgevers zich veel aantrekkelijker maken om talentvolle medewerkers te werven en ook te behouden. Volgens de auteurs van het boek doe je dat door medewerkers op de eerste plaats te zetten en een topwerkgever te worden. Daarvoor is een goede employee experience vereiste nummer 1.
Maar niet alleen voor het aantrekken en behouden van medewerkers is een goede employee experience van belang, de auteurs benadrukken dat organisaties die actief werken aan het geluk van medewerkers innovatiever en succesvoller zijn.
Algemene informatie
Titel: Employee Experience
Auteurs: Gea Peper en Heleen Mes
Los exemplaar: € 39,95 (incl. btw)
ISBN:Â 9789462155367
Bestellen bij Vakmedianet of de erkende boekhandel